High-Tech & Gadżety   »   Komputery i konsole   »   Komputer, laptop czy smartfon? Na czym częściej kupujemy w internecie?

Komputery i konsole

rss

Komputer, laptop czy smartfon? Na czym częściej kupujemy w internecie?

2022.06.03//  B. Grycan

W 2021 roku – w porównaniu z rokiem poprzednim – jeszcze więcej Polaków robiło zakupy online. Przynajmniej raz za pośrednictwem internetu produkt zamówiło 77% z nas, co jest wynikiem lepszym niż przed rokiem. Wzrost ten był między innymi efektem panującej pandemii – w jej obliczu 33% e-konsumentów robiło zakupy w internecie więcej razy niż w 2020 roku1. Z których urządzeń Polacy korzystali w ich trakcie najczęściej?

 


Na jakich urządzeniach kupujemy online najczęściej?
Według raportu Gemius największą popularnością wśród Polaków robiących zakupy przez internet wciąż cieszą się laptopy. W poprzednich latach było podobnie, jednak tym razem ich przewaga nad urządzeniami mobilnymi nieco stopniała.

W 2021 roku 78% internautów robiło zakupy online przy użyciu laptopa, zaś 76% wybierało smartfona. Warto jednak zaznaczyć, że w najmłodszej grupie badanych (15–24 lata) telefony komórkowe do zakupów i płatności online wybierało aż 92% osób.

Inne urządzenia cieszyły się mniejszą popularnością:

  • na komputerach stacjonarnych kupowało 51% internautów;
  • tablety do zakupów w internecie wybierało 24% internautów;
  • najmniej osób robiło zakupy za pomocą czytnika e-book – było to tylko 3% internautów1.

Jakie problemy podczas zakupów przez internet napotykają Polacy?

Popularność zakupów online wynika przede wszystkim z dużej liczby i różnorodności sklepów internetowych (1). Polacy doceniają także szybkie płatności online, bezpieczeństwo oraz opłacalność transakcji1. Nie oznacza to jednak, że internauci w naszym kraju nie napotykają problemów związanych z zakupami w internecie.

Najwięcej osób narzeka na długie oczekiwanie na produkt (34%), natrętne reklamy produktów i wysokie koszty dostawy (26%), niezadowolenie z otrzymanego produktu lub uszkodzenie przesyłki (15%), a także trudności ze znalezieniem poszukiwanego towaru (12%). Problematyczne bywają także płatności online – dotyczą one 8% internautów (2).

Warto również dodać, że o ile zakupy przez internet na ogół cieszą się dobrą opinią wśród e-konsumentów, o tyle to kwestie bezpieczeństwa wypadają w ich oczach najsłabiej – całkiem duża część Polaków uważa, że zamawianie online może być ryzykowne(3).

Jak Visa Mobile może usprawnić zakupy w internecie?

Chcąc wyeliminować część problemów, z jakimi e-konsumenci spotykają się podczas zakupów przez internet czy płatności mobilnych, można skorzystać z wprowadzanej na rynek usługi Visa Mobile. Dzięki niej nie trzeba podawać danych w sklepie internetowym, co czyni transakcje bezpieczniejszymi. Co więcej, nie ma konieczności przeklikiwania się przez wyskakujące okna, dlatego proces płacenia zostaje znacznie skrócony. Z rozwiązania mogą korzystać już pierwsi Polacy, w ramach zaplanowanych na szeroką skalę testów, a wkrótce będą mogli dołączyć do nich kolejni. Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html(4).

Visa Mobile – jak zacząć i używać?

Z Visa Mobile możesz korzystać zarówno w swojej aplikacji bankowej, jak i przez dedykowaną aplikację mobilną Visa. Podczas płatności online wystarczy wybrać nazwę tego rozwiązania (na stronie lub w aplikacji sklepu internetowego), a następnie podać swój numer telefonu i zaakceptować płatność na smartfonie, co jest poprawia komfort i pozwala na szybsze dokonanie transakcji5.

Dane karty wpisuje się tylko raz – podczas konfiguracji Visa Mobile. W efekcie podczas zakupów online nie trzeba podawać numeru karty płatniczej, haseł i innych danych, co z jednej strony zwiększa bezpieczeństwo, a z drugiej komfort użytkownika(5).

Kto może skorzystać z Visa Mobile?

Aplikację może zainstalować każdy, bez względu na to, z jakiego systemu korzysta na swoim telefonie. Jest ona dostępna  w różnych sklepach z aplikacjami, wystarczy pobrać Visa Mobile z dedykowanego sklepu dla twojego telefonu.
Artykuł powstał we współpracy z Visa.

Bibliografia:
 
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona



Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Komputer, laptop czy smartfon? Na czym częściej kupujemy w internecie?

Newsletter

Newsletter

W dziale Gry

W dziale Extreme

W dziale Lifestyle

W dziale Kultura

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

W dziale Sport

W dziale Motoryzacja



Do góry  //  High-Tech & Gadżety   »   Komputery i konsole   »   Komputer, laptop czy smartfon? Na czym częściej kupujemy w internecie?